Březen 2009

OD BORISE ...

30. března 2009 v 21:14 | TDM 900 & TW
... něco ke koukání :-o http://www.advrider.com:80/

mě dostalo jak týpci na BMW jedou po hraně betonového koryta (musím někde najít něco takového :)

STOJAN

29. března 2009 v 22:00 | MirT
Každý kdo vlastní mašinu s řetězem, co nemá hlavní stojan, dříve či později musí řešit otázku jak vyčistit, namazat, napnout, vyměnit ... řetěz, vymontovat kolo ... Dá se to řešit všelijak. Nakonec si ale každý pořídí nějaký ten stojan - zvedák pod kyvku. Nějakou dobu jsem si pohrával s myšlenkou, že si jej nechám udělat. Nakonec jsem se rozhodl, že s tím nebudu nikoho otravovat, investoval jsem pár stovek a koupil stojan již hotový a univerzální. Pošťák mi jej doručil v krabici, rozložený, do práce. Nedočkavě jsem jej sestavil a cestou domů jej zavezl do garáže. Z motorky mám zrovna odmontováno zadní madlo a obě sedla, takže jsem správně nepovažoval za moudré podnikat nějaké pokusy se stojanem, když není mašinu za co chytit ... no nakonec mi to nedalo. Dám ho jen takhle na krajíček ... špekuloval jsem tam s tím heblem tak dlouho, až jsem mašinu převážil a v tom okamžiku ji před pádem zachránilo jen rychlé použití nového zvedáko-stojanu. Naštěstí to fungovalo, mašina stála jak bylo v plánu. Jenže tím jsem svou dávku štěstí vyčerpal. Při pokusu sundat motorku ze stojanu bylo nad slunce jasné, že na ni prostě musím vylézt, jinak mi padne na bok. Jenže! Na křivolaké podlaze se projevila univerzálnost stojanu jako problém. Packy stojanu podpírající vidlici se mi při pokusu o shození na jedné straně šprajcly mezi výfuk a vidlici, na druhé straně do rozety, řetězu, kyvky ... v duchu jsem si už představoval ošklivý škrábanec zakončený důlkem v laďáku, hluboké vrypy v hliníkové kyvné vidlici, zdeformovanou zánovní rozetu ... zároveň jsem pochopil jak se povedlo předchozímu majiteli urazit odvzdušňovací šroub na zadním třmenu. Ocitl jsem se v pokořující, nanejvýš trapné situaci. Slézt z mašiny jsem nemohl, protože by mohla spadnout. I na šprajclém zvedáku byla tak vysoko, že jsem stál na špičkách a sednout si nepřicházelo v úvahu - jednak jsem neměl sedlo a pak ten důlek a škrábance a prohlá rozeta ... byl jsem v pasti. Rozhodl jsem se chvíli počkat, zda se neobjeví někdo, kdo by si pro něco přijel do naší řady garáží, že bych na něj jako zavolal a na trapnou příhodu pak zapomněl. Po čtvrthodince na třepacích nohou, jsem dospěl k tomu, že jediný kdo mi může pomoci je Boris. Tak se také stalo, mobil jsem měl naštěstí u sebe, za další čtvrthodinu jsem byl zachráněn a stojan i já podroben oprávněné kritice. Škody díky bohu žádné. Tak vznikají veselé historky s dobrým koncem. A stojan? Ten prochází úpravou.
TOPlist

Podzimní novinka

25. března 2009 v 22:09 | MirT
Koncem minulého roku jsem si pořídil druhou motorku - SV650S/r.v. 99. Přidávám pár obrázků pro představu.
Pokud by někoho zajímaly parametry:
čtyřdobý, kapalinou chlazený vidlicový dvouválec, 2x OHC, 4 ventily na válec
Vrtání x zdvih: 81 x 62,6 mm
Zdvihový objem: 645 cm3
Výkon: 70 k (52,2 kW)/9000 1/min
Točivý moment: 61 Nm/7400 1/min
Kompresní poměr: 11,5:1
Plnění motoru: 2x karburátor Mikuni 39
Mazání: tlakové oběžné
Zapalování: elektronické, digitální
Spouštění: elektrické
Spojka: vícelamelová v olejové lázni
Převodovka: šestistupňová
Sekundární převod: O-kroužkovým řetězem
Rám: duralový Diamond
Přední odpružení: teleskopická vidlice 41 mm
Zadní odpružení: centrální, seřiditelné předpětí
Přední brzda: 2x kotouč 290 mm, dvoupístková
Zadní brzda: kotouč 240 mm, jednopístková
Přední pneumatika: 120/60-17
Zadní pneumatika: 160/60-17
Rozvor: 1415 mm
Výška sedla: 805 mm
Palivová nádrž: 15 l
Hmotnost bez náplní: 165 kg

Samotná koupě byla veselá záležitost. Původně jsem měl jet jen s Ivošem, ale v době mobilní technologie neutajíš ani prd. Nakonec nás jelo šest motorek. S majitelem vyhlídnutého kusu jsme měli sraz ve Frýdlantu n. O., pak jsme se k dalšímu jednání přesunuli k němu na chalupu, kde jsem přistoupil ke zkušební jízdě, předal majiteli - Petrovi obálku s prachama (kdybych se snad nevrátil) a obkročil stroj. Jízdní pozice značně ultimativní proti XJ650, při prvním pokusu o rozjezd mi to zdechlo, na podruhé jsem vyrazil jako blesk přímo proti jedoucí Oktávce jako by byla průhledná. V poslední chvíli jsem mašinu zamáčkl, předvedl první stopie v životě a došel
k názoru, že s brzdami musím napříště pomalu. Motorka je to naštěstí lehounká a nízká. S XJ už bych se dávno válel, nebo s chlápkem z auta sepisoval záznam o nehodě :). Nakonec se mi podařilo odjet z chatové osady, z očí přihlížejících kamarádů, přes železniční přejezd na hlavní cestu směrem k přehradě Šance. Ve srovnání s XJ650 mi SVčko připadalo jako ukrutná střela, takže jsem se choval přehnaně opatrně, čímž jsem dozajista poskytl námět k přemýšlení několika motorkářům co mě předjeli, vrhaje tázavé pohledy, pátraje po poruše, která způsobuje můj jízní styl. Tou poruchou jsem byl samozřejmě jenom já. Cestou zpět jsem se osmělil a přestal se pohybovat jako nemocný slimák. Dokonce jsem pozávodil nějakého pána v klobouku ve Š120 s vozíkem. Dělám si srandu, děda se nenechal :) Byl jsem pryč dost dlouho, rozhodl jsem se tedy vrátit, ale ouha. Ten přejezd přes koleje se přestal jevit jako dobrý navigační bod v okamžiku, kdy jsem se po přejetí asi druhého v pořadí musel otáčet na další úzké lesní cestě. SVčko (S) má hodně malý rejd, ale naštěstí je lehké a nízké :))) Nakonec jsem to po dost dlouhé době trefil. Podle výrazů přátel a majitele jsem se utvrdil ve své teorii, že ne všem utíká čas stejně.
Domluvili jsme se s Petrem na obligátní slevě a plácli si. Myslím, že s odstupem zimy si může gratulovat. Tak už to ale chodí.