Říjen 2012

Jakože „novinka“

30. října 2012 v 19:46 | MirT
... Jánské Koupele, které jsou už dlouho na prodej za 37 000 000,- ... Co dál s Černým Petrem? http://www.denik.cz/moravskoslezsky-kraj/janske-koupele02102012-cn8r.html

Vyhlídka Chabičov

29. října 2012 v 12:25 | MirT
S týdenním odstupem a prvním sněhem se zdá, že minulý týden jsme si nejspíš vyjeli letos naposled. Původní plán se ubíral směrem k Jánským Koupelím. Protože účastníci trasu nechali na mně, rozhodl jsem se v předtuše konce sezony pojmout vyjížďku v kilometricky velkolepém stylu a do Jánských přijet velkým obloukem. Měl jsem v hlavě kombinaci několika nejhezčích tras letošního roku, ideálně propojených.

Na benzínku jsem dorazil opět se zpožděním - soukal jsem se do nepromoku abych si zajistil teploučko než začne podzimní slunce odvádět svou práci jak se patří. Bylo velmi čerstvo! Teplota se pohybovala kolem 10°C. Přehlédl jsem trochou překvapeně naši skupinku. Původně jsem byl domluvený z hospody jen s Markem a s Radovanem, ale objevil se i Ruda, Martin a Lenka - ta příliš optimisticky jen v džínech. Vzhledem k teplotě a Lenčině oblečení se mi můj původní - "velký plán" začínal trochu rozplývat před očima. Leč vyrazili jsme.

Udržoval jsem rychlost 80-90, v obci 50-60. Kousek za Lichnovem, ve směru na Bruntál mi bylo jasné, že jsme se seřadili blbě. Za sebou jsem viděl jen Rudu, pak dlouho nic a tak jsme se nad Miloticema přeskupili a hned to bylo lepší. Alespoň v tom, že jsem v zrcátku viděl celou skupinu. Jeli jsme hodně pomalu, ale nakonec jsem nad tím mávl rukou a usoudil, že na mokré vhké silnici to bude alespoň bezpečnější. Trasu nebudu podrobně popisovat - koho zajímá najde si mapku, která je součástí fotogalerie z vyjížďky. Pokud byste chtěli přidat nějaký snímeček z vlastního archivu tak mi ho pošlete.

Kousek za Břidličnou byla v údolí taková kosa a vlhkost, že se mi za jízdy orosila zrcátka. Říkal jsem si jak se asi daří Lence jen v džínách. Při zastávce na přeskupení odmítla můj nepromok ... cheche. Jestlipak si také vychutnává sluneční paprsky, romanticky v pruzích prostupující oparem. Kdybych jel sám, zastavil bych, koukal na to a pak pobíhal kolem a snažil se tu nádheru vyfotit kompaktem. Možná jí zamrzly už i oči :) Přestal jsem si s tím lámat hlavu a zastavil jsem na čůrání až v Chabičově, kousek před Šternberkem. Vytáhli jsme s Rudou tradiční svačinku, já i termosku s horkým čajem, který Lence přišel velmi vhod a nakonec si vzala i ten nepromok. Ale slunce už začínalo docela hřát. Upozornil jsem partičku na dřevěnou vyhlídku v lese, kousek od cesty a tak jsme tam zajeli. Nedoufal jsem v žádný daleký rozhled, přesto jsme nakonec měli možnost si prohlídnout alespoň inverzi v údolí. Kolem vyhlídky nadělali lidi neskutečný bordel - petky, papíry, rozbité sklo, obaly od oplatků ... a každá natřená plocha popsaná bílým fixem pubertálníma kravinama. Ty nápisy fixou, ty bych ještě zkousl ale ten maras! Tenhle národ si zaslouží všechno mizerné co se mu děje.

Bylo poledne a můj velkolepý itinerář se právě nacházel v troskách. Mávl jsem nad tím v duchu rukou. Sjeli jsme do Šternberka, vyjeli ležérním tempem, podzimem neskutečně barevné Ecce Homo a nahoře zastavili pro benzín. Na pumpě postávala skupinka motorkářů od Zlína. Starší chlapík - viděl jsem mu v přilbě jen kousek obličeje, na staré vyšperkované GPZ 900. Prohodili jsme spolu pár vět o skvělosti starých strojů a báječném dni z posledních, pěkných a rozloučili se. Pokusil jsem se nesměle oživit ideu původního velkého plánu, ale byl už dokonale mrtvý. Pohodil jsem na jeho rakev symbolickou hrst prsti ... :)

Smířen s tím, že už se vracíme navrhl jsem pokračovat rovně, odbočit až v Bílčicích k Hartě, pak přes Razovou nahoru, Miloticema dolů a po výpadovce na Krnov. Vlastně jsem jen vypustil ty Jánské, jinak to byla pořád krásná trasa. V hlavě jsem si uchoval iluzi, že tam teda ještě pojedem letos jakože na opravdu poslední vyjížďku. Lenka nám svým extrémně defenzivním tempem trochu narušila ideu o rychlém přesunu po rovné kvalitní silnici :) - nakonec to Martin nevydržel a jeli jsme spolu trochu rychleji. Ostatní za Lenkou se zatnutými zuby poctivě udržovali formaci až domů, za což zaslouží velkou pochvalu. To by prostě musel ocenit i "ze společných vyjížděk vyléčený" Ivoš :)

P.S. Ještě se zmíním o tom červeném adhezivním pruhu v zatáčce nad Miloticema (odbočka na Razovou), o kterém jsem kriticky psal v některém nedávném příspěvku. Tentokrát jsem se spolehl na jeho krystalicky hrubý povrch, který se zatím jevil jako kompaktní a hodně na tom zaklopil. V okamžiku kdy ten přilnavý povrch opustíte to s vámi pěkně zamává! Následující standardní, a teď studený, povrch po najetí připomíná začátek smyku. Říkám si komu sdělit jaká je tohle nebezpečná kravina?

Vybroušené texty

23. října 2012 v 11:14 | MirT
Hele, takhle bych chtěl umět psát o věcech. Myslím hlavně články v deníku http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=77307

Che - 2. jméno revoluce

9. října 2012 v 8:56 | stream.cz
9. 10. 2012 - Che Guevara měl také poměrně blízký vztah k České republice. V roce 1961, kdy dělal ministra průmyslu, mu dělal poradce český ekonom Valtr Komárek. A v roce 1966, v době, kdy měl za sebou misi v Kongu a před sebou svůj poslední boj v Bolivii, ukrýval se až 5 měsíců v obci Ládví nedaleko Prahy (dnes součást obce Kamenice).

Autor: Pavel Zuna, střih: Jirka Novák


Diablo na zadku

4. října 2012 v 21:34 | MirT
Pěknej nadpis co, cheche. Pirelli Diablo Strada je nová pneumatika, kterou jsem zvolil dozadu na SVčko http://www.megalevnepneu.cz/pirelli-diablo-strada-(69w)-tl-160-60-r17-z~z8019227152784.html hned poté, co jsem se vrátil z vyjížďky s Borisem. Původně jsem chtěl starou ContiMotion vytěžit na plátno, ale vzhledem k jejím jízdním vlastnostem jsem dospěl k závěru, že je to zbytečné pálení benzínu. Případná policejní kontrola by moji šetrnost jistě patřičně ohodnotila. Ještě si pamatuju, jak jsem minulý rok chtěl levněji natankovat (asi o 30 Kč) a stálo mě to 1000kč za rychlou jízdu. Při bližším ohledání sjeté ContiMotion jsem navíc zjistil, že mám příliš v oblibě levé zatáčky, což mi komplikovalo život, když z levé přišla vzápětí pravá a měl jsem dlouhodobě blbý pocit, že neumím jezdit nebo co. V každém případě vydržela 13000km do stavu, jaký uvidíte na fotkách v odkazu na konci. Tímto bych rád poděkoval Markovi za přezutí a červené racingové čepičky!!! Jako dva jebáčky na ebenovém stroji :))). Oproti XJ je demontáž zadního kola trochu složitější (pokrok je pokrok:) a musím se pochválit, že mne napadlo, před samotným "aktem" demontáže, očistiti řetěz. A když už bylo kolco venku vyčistil jsem i kyvku a to co s nasazeným kolem obvykle nejde. Zpětná montáž kola byla dozajista plánována nejspíš pro tři ruce ale poradil jsem si i s těma dvěma svýma. Šrouby brzdového třmenu jsem pojistil kapkou lepidla na závity a kotouč odmastil čističem brzd. Samostatnou kapitolou bylo optimální napnutí nerovnoměrně vytahaného řetězu. Díky sundanému krytu jsem ho pak pohodlně namazal. Zde bych se rád zmínil o suchém mazivu z Lídlu, které na něm testuji a musím jej pochválit. Vytváří čirou voskovou vrstvu, která vůbec (!) neodstřikuje a váže na sebe minimum prachu. Myslím že je potřeba mazat 1x tak častěji, než třeba s Motulem, ale sprej je sympaticky malý a za pár korun. Ve finále jsem odmastil pneumatiku technickým benzínem. Nevím jestli to bylo rozumné, připadala mi pak ještě hladší ...

O dva dny později jsem si konečně udělal čas tu "diabelskou" gumu vyzkoušet. Přímo před garáž se mi vysral nějaký dobrý člověk a vedle lejna zanechal spoustu naškubanýho bulváru. Jako pozitivní jsem na tom vyhodnotil (vyhovnotil:), že mi tím nepomazal kliku ... Důsledně jsem se tomu dárečku vyhnul, hlavně abych si nezamazal diablo a nenarušil nějakou jízdní vlastnost :)))

Bohužel jsem měl málo času a prázdnou nádrž, takže jsem byl nucen natankovat u bazénu za nekřesťanských 39,40! To mě znechutilo skoro stejně jako ten hnědák před garáží. Bylo velmi pozdní odpoledne a slunce svítilo pod tak otravným úhlem, že jsem značnou část vyjížďky absolvoval s pionýrským pozdravem jen s tím rozdílem, že levou rukou. Překvapením jak hrom pro mne byl pocit, že motorka jede celkově jaksi lehčeji a tišeji (!?!). Každou zatáčku jsem sklápěl co nejplynuleji, připraven na vše. Za Bruntálem směr Rýmařov jsem s rozumem přiostřil a před M. Štáhlí zastavil na cigáro. Chvíli po mně se přihnali sportovci na barevných čtyřválcích a začali to točit Václavov - M. Štáhle tam a zpátky. Chvíli jsem to poslouchal a pak se vydal za nima asi tak o dvě poloviny pomaleji :) na Bruntál. Slunce právě zapadlo a začalo se velmi rychle ochlazovat. Nová pneumatika se tvářila spolehlivě a tak jsem to švihal z Bruntálu na Lichnov (jak jinak :) ... trochu dost jsem se dožral v první zatáčce za Miloticema - je v ní odbočka na Razovou, kde nějakého mamrda napadlo udělat ve směru od H. Benešova takový ten červený adhezní povrch, jaké nasekali v Krnově na Opavské před přechodama - jeden na tom na motorce neví jestli je to dobře udělané a spolehlivě zafixované, nebo je to jen tak pohozený červený štěrk, kterého z toho "adhezivního" nesmyslu zbylo na druhé půlce silnice závěj. Je tohle normální? Dobře, před přechodama, kde je padesátka, ale v prudké zatáčce mimo město, kde se teoreticky může jet devadesát? Zajímalo by mne, na kolik ta kravina přijde. Místo toho, aby udělali jednou za čas pořádný koberec dělají po cestách tydlencty dekadentní píčoviny v podobě červených rádobyadhezivních prvků, bitumenových slizkých hadů a štěrkovitých lat s minimem pojiva a přebytkem štěrku ... a pak si za ty prachy staví baráky! Pěkně si kurvěj karmu, šulini :) No, prdět na ně. S diablo stradou zatím spokojenost s novým koštětem. Zatím jsem ale nevyzkoušel žádný pořádný náklon, což bude zajisté v pohodě, spíš jsem zvědavý jak se bude chovat s přebržděným zadním kolem - ContiMotion driblovala jak míč na basketu i když přímý směr držela a v současné době je o nějakou stovku dražší než tahle diablo. V každém případě jsem se po dlouhé době příjemně svezl i když jsem k večeru klepal kosu.


Před garáží mi zatím Jarda zkrátil "grín" (děkuji, děkuji, děkuji) a to hovno rozšmelcoval na sračku :))) ... snad si nezasral sekadlo či nedejbože oděv.



V Lichnově doleva

4. října 2012 v 18:17 | MirT
Na XJ mi končila STK, tento rok už ji nehodlám absolvovat a tak jsem si udělal malou podzimní projížděčku. V rámci pořádného vytěžení nově udělané cesty - opět na Lichnov. Měl jsem jen málo času a tak jsem tedy odbočil doleva na Ublo. Projedeš zbytkem Lichnova, pak dvě zatáčky v lese a docela malý kousek za lesem je vlevo polňačka vedoucí k malému zatopenému lomu s mysliveckou chajdou. Nedávno jsem dočetl knížku od Cormaca McCarthyho - Strážce sadu, jednou z postav je starej děda co bydlí ve staré rozpadlé chajdě ve zplanělým ovocným sadu, kousek od zarostlé nádrže na míchání hnojiv, ve které je temná voda a pod spadenýma větvema hnije mrtvola ... no a přesně tohle mi ten zatopený lom s temnou vodou připomínal :).
O kus dál po silnici na Ublo je pak vlevo na kopci vidět jakési vodárenské zařízení a za ním Goetheho vyhlídka. I sem se dá vyjet s motorkou. Vyhlídka je tu pěkná a je to kousek. Přesně takový kousek, aby sem kamarád Martin N. dojel na jeden zátah, mohl si tu popíjet vodu a s vlajícími vlasy koukal do kraje :) Tady jsou obrázky bez hesla http://xj650.rajce.idnes.cz/Lom_Ublo_a_Goethe